Menu

Eat and be fit

Cześć! Mam na imię Martyna. Jestem dietetykiem i instruktorem fitness. Należę do grona szczęściarzy, których praca jest jednocześnie pasją. I właśnie tą pasją chciałabym się z Tobą podzielić.Zapraszam Cię do mojego świata!

Nie mam czasu, żeby jeść!

cholecystokinina

Zabiegany, zapracowany, przemęczony- znasz to? Niestety życie w biegu jest dzisiaj na porządku dziennym. Większość z nas funkcjonuje na wysokich obrotach, praca-szkoła-dom. Trudno w tym ferworze obowiązków znaleźć czas na odpoczynek, a co dopiero na zdrowe gotowanie! Niby tak, ale jednak nie do końca. Jak odżywiać się zdrowo, nie poświęcając każdej wolnej chwili na siedzenie przy garach? Poniżej kilka porad dla zapracowanych:

  1. Dzień gotowania- wyznacz sobie w tygodniu jeden- dwa dni, w które będziesz mógł spędzić trochę czasu w kuchni. Może to być niedzielne popołudnie, sobotni poranek- wybór należy do Ciebie. Uzbrój się w produkty spożywcze, które lubisz i pojemniczki na żywność i do dzieła! Przygotuj sobie kilka posiłków na nadchodzące dni, przełóż do pojemniczków i schowaj do lodówki lub (jeśli danie na to pozwala) do zamrażarki. Dzięki temu zawsze będzie na Ciebie czekać zdrowy, domowy posiłek :)
  1. Gotowanie dla wojska- przygotowując potrawy, gotuj większe ilości półproduktów. Ugotowany ryż, kasza czy makaron spokojnie mogą poczekać kilka dni w lodówce. Dzięki temu zaoszczędzisz trochę czasu następnego dnia :)
  1. Nie bój się mrozu- jeśli masz zamrażarkę- korzystaj z niej! Możesz zamrażać gotowe potrawy: gołąbki, pierogi, mięso, warzywa. Ba! Możesz zamrozić nawet bulion! Warto mieć go w zamrażalce, mając gotową bazę zdecydowanie szybciej przygotujemy dowolną zupę czy sos.
  1. Małe zmiany- jeśli przygotowanie większych ilości posiłków zniechęca Cię, ponieważ nie chcesz jeść ciągle tego samego, mam rozwiązanie dla Ciebie! Czasami wystarczy niewielka zmiana, aby danie smakowało zupełnie inaczej. Kaszę zamień na ryż lub makaron, sos grzybowy na pomidorowy, połowę dania zrób z mięsem, drugą połowę z ciecierzycą, wymieniaj warzywa, baw się przyprawami. Nie bój się eksperymentować!
  1. Małe co nieco- warto mieć przy sobie zdrowe przekąski na wypadek kiedy dopadnie nas mały głód. Świetnym i szybkim rozwiązaniem są orzechy, owoce, słupki warzywne, jogurt naturalny czy zdrowe batoniki (przepis na domowe batoniki już wkrótce na blogu ;))

 

Zdanie “Dla chcącego nic trudnego” jest tutaj jak najbardziej na miejscu. Owszem, trzeba poświęcić trochę czasu aby przygotować sobie zdrowy posiłek, ale nie jest to aż tak wymagające jak może się wydawać. Przy dobrej organizacji i wprowadzeniu kilku dobrych nawyków wszystko staje się dużo prostsze i szybsze.
Dbajmy o to co wrzucamy do naszych żołądków, w końcu jesteśmy tym, co jemy!

Zbliża się nowy rok, może warto wprowadzić w życie kilka nowych, zdrowych nawyków?

Fotoram.io1

 

© Eat and be fit
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci