Menu

Eat and be fit

Cześć! Mam na imię Martyna. Jestem dietetykiem i instruktorem fitness. Należę do grona szczęściarzy, których praca jest jednocześnie pasją. I właśnie tą pasją chciałabym się z Tobą podzielić.Zapraszam Cię do mojego świata!

Świąteczne Złote Rady

cholecystokinina

Świąteczne Złote Rady,

czyli jak świętować i nie zwariować

 WP_20171222_007

  1. Mała zmiana a cieszy:
    czasami wystarczy niewielka zmiana i danie staje się dużo zdrowsze. Klasyczną panierkę zamień na panierkę z płatków( owsianych, gryczanych, żytnich, jęczmiennych). Majonez zamień na jogurt naturalny.

  2. Mniej znaczy więcej: staraj się jeść mniejsze porcje, dzięki temu będziesz mógł spróbować więcej potraw. Jedz mniej, a częściej. Staraj się unikać sytuacji kiedy ciężko Ci się podnieść z krzesła i guziki się odpinają z przejedzenia ;)

  3. Postaw na błękit: naukowcy twierdzą, że jemy mniej jeśli jemy... na niebieskim talerzu. Podobno kolor ten wpływa na nasz mózg i zmniejsza się nasza ochota na jedzenie. Warto też używać mniejszego talerza, dzięki temu automatycznie będziemy sobie nakładać mniejsze porcje, a jednak talerz nadal będzie wyglądał na pełny. Podobno nie bez znaczenia jest też dobór widelca- jemy mniej, jeśli używamy dużego widelca. Nawet jeśli nie do końca w to wierzysz, co ci szkodzi spróbować? A może jednak zadziała? :)

  4. Warzywa mają moc: staraj się do każdego posiłku dorzucać choć trochę warzyw. Błonnik, witaminy i minerały z warzyw zdecydowanie przydadzą nam się w tym świątecznym czasie.

  5. Woda zdrowia doda: nie zapominaj o nawodnieniu. Między posiłkami staraj się sięgać po wodę, a nie po słodkie napoje. Jeśli nie lubisz czystej wody, dorzuć do niej plasterek cytryny, listek mięty czy kawałek imbiru. 

  6. Ruch to zdrowie: pamiętaj o ruchu! Nie mówię tu o mocnych treningach i wyciskaniu siódmych potów, ale o zwykłej codziennej aktywności. Sprzątanie świątecznego stołu, zamiatanie okruchów ciasta z podłogi, spacer z bliskimi, rower- to wszystko się liczy!

  7. Daj sobie odpocząć: korzystaj z świątecznego czasu i daj sobie odpocząć. Wyśpij się, nie ustawiaj budzika na 6:00, odłóż pracę na bok- nie ucieknie :)

  8. I przede wszystkim: Nie daj się zwariować: Święta to Święta. Jedzmy z rozmysłem, ale nie przesadzajmy z tym rozmysłem. Porządny świąteczny obiad czy kawałek ciasta nas nie zabiją :) Nie przytyjemy w jeden dzień (tak jak niestety nie schudniemy, ale od tego mamy zdrowe nawyki na co dzień :). Święta są czasem, kiedy mamy odpocząć, spędzić miło czas, a nie zamartwiać się i robić sobie wyrzuty za zjedzone kalorie.

Cieszmy się Świętami! Cieszmy się jedzeniem!

Wszystkiego dobrego! <3

 

 

Komentarze (1)

Dodaj komentarz
  • glennetcase1987

    Super, tego własnie szukałam :D Proszę o więcej takich artykułów :)

© Eat and be fit
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci