Menu

Eat and be fit

Cześć! Mam na imię Martyna. Jestem dietetykiem i instruktorem fitness. Należę do grona szczęściarzy, których praca jest jednocześnie pasją. I właśnie tą pasją chciałabym się z Tobą podzielić.Zapraszam Cię do mojego świata!

Wegetariański Pasztet Niebiański

cholecystokinina

Po przyjeździe do domu rodzinnego na święta dostałam zadanie, aby przygotować coś na stół dla mojego Wege-Brata. Więc ja, jak to ja, zajrzałam do lodówki i do szafek, powyciągałam wszystko, co mogłoby mi się przydać i zabrałam się za improwizację :) Improwizacja zaliczona do udanych! Przepis do zapamiętania i wykorzystywania w przyszłości.

WP_20141125_005

Składniki:

- fasola czerwona: 1 puszka (lub ok. 240g. ugotowanej)
- ciecierzyca: 1 puszka (lub ok. 240g ugotowanej)
- płatki owsiane: 1 szklanka
- jajko: 1 szt.
- pieczarki: 5-6 szt.
- cebula: 1 szt.
- marchew: 2 szt.
- olej: 2 łyżki
- przyprawy: sól, pieprz, czosnek, papryka słodka, papryka ostra, zioła

 
Cebulę posiekaj i podsmaż na 1 łyżce oleju. Dodaj pokrojone pieczarki i duś aż zmiękną. Fasolę i ciecierzycę odsącz z zalewy i dokładnie przepłucz wodą. Dodaj płatki owsiane, startą na tarce marchew, pieczarki z cebulą, jajko, olej i przyprawy. Zblenduj całość. Masę przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz ok. 30-40 min w 180 stopniach. Idealny jako dodatek do kanapek, w towarzystwie konfitury lub solo.
Jeśli masz możliwość, użyj fasoli i ciecierzycy suchej i ugotuj. Mniej słono, bardziej naturalnie, bardziej zdrowo :) Ja korzystałam z tego, co akurat zastałam w domu :) 

© Eat and be fit
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci